Waar Natuur en Architectuur Samenvloeien
Ontdek het projectDit project omvatte het ontwikkelen van een complete branding voor een hypothetisch museum gewijd aan het werk van Tadao Ando, de gerenommeerde Japanse architect bekend om zijn minimalistische betonnen structuren en speelse gebruik van natuurlijk licht.
De uitdaging lag in het vertalen van Ando's architectonische principes naar een visuele identiteit die zowel zijn Japanse roots als zijn moderne esthetiek weerspiegelt, terwijl het functioneel blijft voor een museale context.
Het project omvatte logo-ontwerp, kleurenpalet, typografie, beeldtaal en toepassingen zoals brochures, posters en digitale media.
In het Ando museum is een visuele identiteit ontwikkeld die doorvertaald is naar diverse dragers zoals tickets, stickers, plattegronden, enz.
De visuele identiteit van het museum vertaalt zich naar buiten toe in subtiel vormgegeven flyers, een zorgvuldig samengestelde catalogus en minimalistische bestickering, waarbij elk element de serene en geometrische vormentaal van Tadao Ando weerspiegelt.
Voor de gift shop zijn postkaarten en een potlooddoosje ontworpen waarin de branding wordt doorgetrokken via geometrische vormen, grijstinten en minimalistische typografie als functionele en esthetische souvenirs.